مشروع اشراقة نهضة
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

قصة تموت من الضحك

اذهب الى الأسفل

جديد قصة تموت من الضحك

مُساهمة من طرف نورا ميدو 9/9/2007, 20:40

نورا ميدو
كان فيه ولد"مش معاه ولا جنيه" راح لأبوه وقال له أعطنى 15 جنيه اريد ان اشترى كورة
الأب: ابعد عنى شايفها ماشية معاياأوىقصة تموت من الضحك R0o0t%20(83)
الولد: بس 15 جنيه ولا أقولك 10 جنيه
الأب: مش معايا فلوس لو كنت عايز روح بيع الديك صاحب البيض اللى فى الحوش
الولد: بس هو مريض مفيش حد هيشتريه
الأب: دبر نفسك
استسلم الولد للأمر الواقع واخذ الديك
اول واحد قابله فى وشه ابوه قاله الولد:تشترى الديك
الأب: انت هتبعد عنى ولا أقوم أدوسك فى بطنك
الولد: خلاص خلاص لا تتعصب
طلع الولد من البيت ومعه الديك في محاوله يائسه إن الديك هيتباع عرض الديك على أهل الحاره كلهم ولا واحد فيهم قبل إنه يشتري الديك
قال الولد: ممممممممم, والله مالي إلا فلانه,,عقلها خفيف وأكيد أقدر ألعب عليها بسهوله …
فلانه دى كانت وحده متزوجه بس للأسف كانت رايحه فيها .
راح لها الولد عشان يبيع لها الديك

الولد : تشترين الديك بكام؟

أهلا والله بحبيبي .. تعال خليني اشوفه

الولد : انا مش فاضي لك .. خذي مني الديك وخليني اروح

تروح فين ادخل كل شئ باين عليك جعان
الولد :ومين اللي قالك إن انا جعان ؟ خذي مني الديك وخليني أروح

شوية وبعدين جرس الباب بيرن خافت المرأة وقالت للولد تعال استخبى هنا في الدولاب لايطلع زوجي ثم يروح باله بعيد.
حطت الولد في الدولاب وراحت فتحت الباب وطلعلها صديقها
المرأة : أهلا والله

الرجل : يا أهلا بك ما انتهى الرجل من كلمته إلا والباب يطرق

المرأة : ياويلي ويلاه ,, هذا شكله زوجي ,,, تعال وادخل في الدولاب
دخل أخونا في الدولاب وفجاه في عز الظلام سمع صوت يكلمه داخل الدولاب ويقوله: تشتري الديك؟

الرجل: اصصصصصصصص,,,,وطى صوتك الله يرحم والديك لاتفضحنا !!!

الولد : بقول تشتري الديك؟

الرجل : ياأخى خلاص بشتري الديك بس وطى صوتك

الولد : طيب

الرجل: بس بكم تبيعه؟

الولد :ب100 جنيه

الرجال : اااه!!!!!!!!!!!! الديك المنتوف المريض ب 100جنيه !!!!!!!!!!!!

الولد : هتشتري ولا ارفع صوتي؟

الرجل : لا لا خلاص ,, بشتري وأمري لله جلسو 5 دقايق

الولد :تبيع الديك؟

الرجل : مش انت بايعه لى يابن الحلال!!

الولد :تبيعه لى ولا ارفع صوتي؟

الرجل: لا لا خلاص,,ابيعه وأمري لله,,بكم تشتريه؟

الولد :بجنيه

الرجل: أاه!! بجنيه !!!! انا مشتريه منك ب 100 ونت تشتريه مني بجنيه!!!!!

الولد : تبيعه لي ولا ارفع صوتي؟

الرجل : لا لا خلاص,,ابيعه وأمري لله جلسو 5 دقائق

الولد : تشتري الديك؟

الرجال : ياأخى مانا مشتريه منك!

الولد : هتشتري ولا ارفع صوتي؟

الرجل : لا لا خلاص,,هشتري وأمري لله,,,بكم تبيعه؟

الولد :ب200 جنيه
الرجل: الله يخربيتك انشالله,,,,مش انا لسه مشتريه منك ب 100 جنيه!

الولد : بص هتشتري ولا ارفع صوتي؟

الرجل : لا لا خلاص,,هشتري وأمري لله جلسو 5 دقايق

الولد : تبيع الديك؟ -
الرجل: انا لله وإنا إليه راجعون,,,,,بكم عايزد تشتريه؟

الولد : بجنيه

الرجال : عاوزنى أقول اه !! عاوزنى أبكي ولا أشق هدومي,,,, يالله خذ الديك وببلاش بعد …
اخذ الولد الديك

شوية ألا والمرأة فاتحه عليهم الدولاب وقالتلهم : يالله بسرعه اخرجوا بسرعة ما دام إن زوجي في الحمام ,, بس واحد ورا الثاني وبشويش عشان ميحسش يبكم زوجي
طلع الرجل بشويش ولحقه الولد بعده ب5 دقايق المهم ,,,
قام الولد يتمشى في الشارع وهو فرحان لأنه صار معاه فلوس .. بعدين راح للبيت اول مدخل البيت شاف ابوه قدامه ..
راح قال لابوه: تشتري الديك؟


الأب
يشوف الولد والشرار طالع من عنيه
وقاله:







مش مكفيك (??) الــ 300 جنيه اللي لطشتها مني في الدولاب؟؟؟

نورا ميدو

{{}}عضو نشيط {{}}
{{}}عضو نشيط {{}}


انثى عدد الرسائل : 32
العمر : 35
هواياتك : النت
الوظيفه : طالبة
من أين تعرفت علينا : من دينا
تاريخ التسجيل : 08/09/2007

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة


 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى